RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.30 - 8.30 SCHODZENIE SIĘ DZIECI
- Dziecko ma prawo do własnej aktywności rozwijając swoje zainteresowania i zdolności
- Dziecko ma prawo do dokonywania wyborów z pełną konsekwencją ich następstw w ramach ustalonych norm i zasad
- Dzieci mają prawo do niezależnego nawiązywania kontaktów z innymi dziećmi oraz współdziałania miedzy sobą
- Dzieci poznają rzeczywistość korzystając z dostępnych pomocy
- Dzieci uczestniczą w przygotowaniu zabaw i zajęć oraz czynnościach porządkowych
- Indywidualna praca z dziećmi zdolnymi i/lub z trudnościami
8.15 – 8.30 PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA
- Dzieci wykonują czynności higieniczne związane ze spożywaniem posiłku
8.30 – 9.00 ŚNIADANIE
9.00 – 9.30 ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM
- Zajecia pod okiem doświadczongo lektora ze szkoły językowej
9.30 – 11.00 REALIZACJA ZADAŃ EDUKACYJNYCH
- Realizacja podstawy programowej. Dzieci uczestniczą w zabawach i zajęciach zorganizowanych przez wychowawcę, którego zadaniem jest przygotować otoczenie w sposób ułatwiający dzieciom poznawanie świata rzeczywistego poprzez werbalizację treści oraz w sposób pozawerbalny
- Dzieci poznają świat fantazji, wyobraźni i iluzji – potrafią odróżnić go od świata rzeczywistego
- Dziecko uczy się wyrażać otaczający go świat wszystkimi zmysłami poprzez kreacje własną i naśladowczą
- Różnorodne sytuacje edukacyjne, działalność umysłowa, ruchowa, plastyczna, muzyczna
11.00 – 12.30 ZABAWY NA POWIETRZU, SPACERY
- Przygotowanie do wyjścia na zewnątrz
- Spacery, zabawy na placu zabaw i w parku
12.30 – 12.45 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU
12.45 -13.10 OBIAD
13.10 – 13.30 ZABIEGI HIGIENICZNE
13.30 - 14.30 ODPOCZYNEK POOBIEDNI
- Ćwiczenia relaksacyjne
- Słuchanie czytanych bajek i wybranych opowieści
14.30 – 15.15 PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU, PODWIECZOREK
15.15 – 17.00 ĆWICZENIA INDYWIDUALNE Z DZIEĆMI DOSTOSOWANE DO ICH MOŻLIWOŚCI I POTRZEB
- Zabawy i zajęcia dodatkowe - rożne formy i metody
- Słuchanie utworów literatury dziecięcej
- Czas na zabawę swobodną